söndag 20 oktober 2013

Påbörjad gargageinnervägg

Vädret i Löten har inte inbjudit till utomhusbyggnation idag. Vi hade tänkt att fortsätta med panelen som måste bli klar innan vintern kommer. När jag dessutom på plats inser att jag inte förstått min makes plåtinstruktioner så bestämde jag och pappa att vi jobbar inne i garaget istället. Förrådet behöver också vara isolerat och klart omkring början av december. Dagen fokuserades om till att regla förrådsinnerväggen, strax därefter fokuserades den om igen till att isolera, plasta (sätta ångspärren) och sätta skivor på garagets yttervägg. Vad som kunde blivit en ganska misslyckad byggdag slutade som en helt ok byggdag.

Isolering, ångspärr och första skivan på plats. 

Typ 1 miljon skruv skulle sedan i....

Även här blir det merjobb för att vi valde 2,5 meter höga
garagedörrar. Skivorna är inte tillräckligt höga.
Hoppas verkligen att vi i slutändan utnyttjar den extra dörrhöjden.

Bakom all husisolering som jag släpade in i tisdagskväll förra
veckan ska vi fortsätta med innerväggen. Bra val av plats....inte!
Tänk om man bara fick såga, spika, hamra, måla mm när man bygger hus.
Flytta material, städa, köpa material, städa lite till, leta verktyg,
planera, planera om, läsa på...det tar mer tid än själva byggandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar