lördag 5 oktober 2013

Mirakel händer även 2013

I måndags åkte hela familjen hemifrån. John åkte och jobbade i centraleuropa och jag och tjejerna åkte till mormor och morfar där vi passade på att tjuvkika på vårt hus som kommer om 8 dagar (!!!!!). Bakom oss lämnade vi en att-göra-lista som var nästa steg att ta tag i på byggplatsen. Väl hemma igen kunde vi konstatera att ett mirakel har skett, om än ett mänskligt sådant.

Garagedörrarna har gjorts redo för vinterväder.
En är öppningsbar och den ändra är genomskinlig för ljusinsläpp.
Toppen!

Förrådet har fått en byggdörr.

En annan sak som svärfar och svärmor pysslat med var
grundmålning av panel och takutsprång.
Här målar jag det sista lilla som var kvar på norrsidan. 

Jag märkte att det var ett tag sedan jag var uppe och
sprang nästan dagligen på de där höjderna.
Att spika råspont, lägga papp och läkta taket gick bra.
Att isolera och pappa väggarna gick också bra.
Men varje gång det droppade ifrån penseln och ner på
marken under mig kändes det som att jag trillade ner.
Usch vad jag var yr och mådde tillslut så illa att John
fick göra sista halvmetern.
Vätskebrist just den dagen kommer det heta från och med nu.
Stort tack Gunnar och Annika för allt ni gjort i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar