söndag 13 oktober 2013

Här kommer husleverans del 1 för att backa in på vår väg

Kalla mig galen men jag är bara tvungen att publicera de här bilderna tillsammans med en liten historia.

Klockan är 20:15. Jag rusar ut mot bilen för att hinna till City Gross innan de stänger. John är i centraleuropa igen i veckan och mamma har precis landat innanför dörren. 30 minuter tidigare har jag och Novali varit uppe och mött mormor som levererades av Sävsjö transport till byggplatsen. Tanken var att hon skulle hämtas i Mantorp men huschafförerna ville kolla läget inför i morgon. Väl på plats bestämde de sig för att hämta släpet och den andra bilen och försöka backa in redan ikväll. Och där står jag alltså nu utanför bilen och hör det mullrar genom skogen. Jag hinner tänka tanken att tänk om jag skulle få lastbilarna på bild när de kommer. Det vore skitskoj för framtiden. Jag hinner också tänka tanken att mobilen är löjligt långsam, nu ser jag skogen blir ljusare, rackans mobil, kom igen, öppna kameran då, aaaahhhh, nu är de här, klick, klick....fastnade de? Jajemen!!!

Första lastbilen av 4 är på plats.
Den här är 24 meter lastbil plus släp.

Den här som syns på kameran men tydligen inte här är en vanlig lastbil.

Nu har de trevliga chaufförerna ifrån Sävsjö backat in.
Inga problem, lätt som en plätt trots att det var kolsvart ute.
De har också fått kaffe och kaka och förhandsvisat John huset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar