tisdag 9 juli 2013

Arbetet med garaget igår kväll

Nu kan jag inte de riktiga byggtermerna så jag hoppas på att ni har lite fantasi som göra att ni förstår vad jag menar ;o)
Platsen för huvudavloppstammen till huset är "plattad", gruset för uppfart och vändplan framför garage är "ditschaktad" och "utsättningsstöttar" är placerade.


Grävmaksinen står mitt på vår garageuppfar med ett antal ton
makadam under sig.

Gruset under avloppsstammen "plattad"...

...med "plattaren".
Jag kommer verkligen inte ihåg vad det heter ;o)

En vy på berget som ställt till det lite.
Jordvärme, vatten och avlopp fick placeras lite annorlunda.
Garaget blev ganska "högt" ifrån naturlig mark under
det och det krävs därför mer fyll, mycket mer än önskvärt.

Med mig i bilden syns det hur mycket makadam
som lagts på plats för uppfarten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar