lördag 6 juli 2013

Presentation av dörrvalet

Nu när de allra flesta valen är klara så tänkte jag presentera några utav valen. Faktiskt är det bara några köksdetaljer kvar emot Vallsjöhus, nu är inte det så lite om man tänker på pengarna men också köket är nästan klart, om vi bara kan få till den där härliga magkänslan så stänger vi även den dörren.

Jag ser fram emot att skriva en hel serie inlägg om vad vi har valt.
Huset har ni redan sett så nu börjar vi visa lite detaljer.

Först ut tänkte jag att ytterdörrsvalet ska få bli. Vi bestämde oss tidigt för en helt vanlig dörr inramad med fina fönster. Vi landade i en dubbeldörr inramad med veranda och vanliga fönster.

Den här dubbeldörren föreslog Vallsjöhus.
Det var deras dubbelstandarddörr.
Vi tyckte inte att den passade in på vårt hus ute på landet.

Men tänk er den i ek och på ett funkishus. Galet snyggt!
Men det är ju inte funkis vi bygger.


Dörrvalet landade tillslut på en Elvira.
Det visade sig att jag och John inte hade riktigt
samma smak när det gällde dörrar. 

Jag tycker egentligen bättra om den här.
Fast Johns argument var bättre än mina.
Jag gav mig. Men vi var överens om att den inte skulle vara vit.

Fin!

Finare!

Jättefin med rätt husfärg

Vårt val!
Alla hus, ladugårdar, bodar, uthus mm är faluröda här.
Vårt hus kommer inte vara falurött men för att matcha området
väljer vi röd dörr. Nu gäller det bara att hitta en husfärg som matchar dörren ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar