onsdag 5 juni 2013

Inget i brevlådan men ett nästan klart avlopp

Igår när jag kom ifrån stan så skymtade jag ett sort vitt kuvert i brevlådan. Det tillsammans med ryktet att Linköpings kommun är grymt snabba på bygglov gjorde att jag flög ur bilen. Jag hann inte ens ta med äldsta dottern som alltid vill titta i postlådan först.
Väl tillbaka i bilen konstaterade jag att det var Elektrolux som ville sälja dammsugare och att Novali hulkade i baksätet att hon ville öppna brevlådan. Typiskt! Gott rykte har bygglovskontoret men så fort kanske det ändå inte går.

Här kommer lite bilder på det godkända avloppet istället. Något hände i alla fall igår. Miljökontoret var här och inspekterade avloppet. Det såg bra ut!

Slamavskiljarna med brunnslock och avloppsrören placerade.

Fyll

Lägg till bildtext

Markbäddsgropen

Dräneringslager, dräneringsrör och luftningsrör

Materialavskiljningslager - Finsingel

Uppsanlingsbrunn efter markbädden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar