onsdag 4 december 2013

Verandan är klar

Nu är byggentreprenören Kimstad bygg AB klara. De avslutade det sista att göra verandan klar i fredags. Egentligen ville de arbeta klart redan för två veckor sedan men vi valde att stoppa verandadelen eftersom jag inte var helt nöjd med mittstolparnas placering. Jag har försökt att acceptera placeringen i veckor men tillslut kollade jag på ritningarna och då förstod jag varför jag inte sett att det inte blivit som jag ville. Mittstolparna var inte med på ritningen så det syntes inte att de skulle komma att täcka del av entredörren. Efter diskussion med konstruktören på Vallsjöhus valde vi att flytta varje stolpe 10 cm ifrån mitten för att bredda öppningen med 20 cm. 

John är glad att jag stod på mig och det känns jättebra och det blev finare och mer inbjudande. Ni ser väl den dramatiska förändringen ;) ?

Här kommer en bild ifrån i fredags när Fidde och Pontus byggde veranda och fixade några stombesiktningskommentarer.

1 kommentar: