onsdag 21 augusti 2013

Kvällpromenad till vår byggplats mm

Jag cyklade förbi på förmiddagen, var med eftermiddagsfika efter lunch och tog en kvällspromenad med stora tjejen ikväll. Tror ni vi är nyfikna på hur det går och vad som händer på vår byggplats. Idag har vi börjat få en känsla för hur vår baksida på tomten kommer att se ut och den blir såklart inte alls som i mitt huvud ifrån början. Björken är mycket närmre huset på något sätt. Det kommer att bli bra, men inte som jag trott.

Takstolarna ihopmonterade inför lyftet imorgon.

Fikastund



Fönster på baksidan av garaget

Förrådsdörren och fönster i förrådet.

En snorig laddad tjej inför kvällpromenad med mamma.
"Jag ska sova mamma, bara vara vaken en liten stund först"
Tror ni hon sov när jag kom hem?

Oj, en väggbula på plats.

"Mamma, det är något på vägen?!"

Diverse rör hade levererats till husgrunden.

Vinkeljärn för takstolemonteringen var på plats.

Novali hittade en rolig bana

Novali står längst ut i vardagsrummet.

Sedan när det var dags att vandra hem med en tjej som inte
sov skulle hon bara klättra lite först.
Alla dessa ska bara....fast tyvärr är man ju på samma sätt tillbaka.
"Mamma ska bara..." säger jag ofta, tyvärr.

Hon besteg sitt berg innan vi gick hem.



2 kommentarer:

  1. Vilken mysig promenad! Och vad kul att du dokumenterar allt så att vi andra får hänga med på resan också! Kram till er!

    SvaraRadera
  2. Vi ser att nappflaskan är i ett stadigt grepp hela vägen

    SvaraRadera